Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers que ens permeten millorar l'experiència de navegació i realitzar tasques d'anàlisis que ens ajuden a millorar el servei. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Per saber quines cookies utilitzem, llegeix la nostra informació sobre cookies.
27/04/2017

Prevenció de lesions en corredors (III)

Pau Moreno, Fisioterapeuta VIC ETB

Continuem amb el seguit d’entrades sobre com els corredors podem optimitzar la prevenció de lesions. En aquest post presentarem el tercer nivell.
 
En els posts anteriors presentàvem la piràmide i els seus dos primers nivells. Avui, el tercer nivell:
 
 
El tercer nivell de la piràmide és la variació de la càrrega.En el primer 

nivell explicàvem què era i perquè era important la càrrega de córrer.
Doncs bé, aquesta càrrega de córrer la podem variar de diferents maneres, per tal de que el nostre cos la pugui suportar millor.
 
L’objectiu de la variació de càrregues és que el nostre cos no rebi sempre la mateixa càrrega al mateix lloc.
Hi ha diferents estratègies que ens permeten variar la càrrega de córrer i aconseguir carregar teixits diferents de manera diferent.
 
  • Sabates diferents carreguen teixits diferents de manera diferent.

És a dir: La càrrega de córrer serà la mateixa utlitzant unes sabates o unes altres, però si anem alternant diferents sabates en cada entrenament carregarem diferents teixits de diferent manera.

Per exemple: Les sabates amortiguades ens permetran baixar molt la càrrega a la zona del peu, turmell i bessons/soli, en canvi, posaran més càrrrega als genolls i cadera.
                             




  • Tècniques diferents carreguen teixits diferents de manera diferent.

                            
 
  • Terrenys diferents carreguen teixits diferents de manera diferent.
                           
  • Velocitats diferents carreguen teixits diferents de manera diferent.
                           
  • Plantilles: carreguen teixits diferents de manera diferent.
Sí! les plantilles actuen d’aquesta manera: La càrrega de córrer és la mateixa tan si corres amb plantilles o sense, però les plantilles poden ajudar a repartir aquesta càrrega de manera més uniforme.

 
                             
  • Esports diferents: Esports diferents ens poden permetre fer més exercici físic aplicant una càrrega completament diferent.
                             
 
Per tant, sempre que podem, intentarem córrer variant els terrenys, pendents, intensitats, sabates...

No obstant, la variació de càrregues també pot augmentar el risc de lesió. Si sempre correm de la mateixa manera (mateix terreny, intensitat, sabates...) estarem adaptats i preparats per suportar la càrrega específicament d’aquesta manera.

Si fem un canvi a la manera de córrer no estarem tant preparats per córrer d’aquella manera. Per tant, qualsevol variació que fem, ho haurem de fer començant fàcil i progressant a poc a poc.

Comparteix l'article: